czwartek, 29 marca 2012

Hej, hej!





Moje Drogie!

Ostatnio jestem trochę wkurzona, bo gdzie się nie obejrzę, to jakiś Mikołajek biega.

Tylu tych Mikołajków się namnożyło, a ja naiwna, myślałam, że to rzadkie imię...

Wybrałam je już co najmniej w liceum, 

bo jestem fanatyczką przygód Mikołajka (Sempe&Gościnny)
,
a także z wielkiego umiłowania wszystkiego, 

co kojarzy się ze Świętami Bożego Narodzenia.

Dziewczynka od zawsze miała być Emilką (po przedwcześnie zmarłej Cioci).



No cóż, pozostaje machnąć ręką na to,

bo MÓJ MIKOŁAJEK jest ONE AND ONLY:)))


Pozdrawiam Was!

( Zdjęcie to próba możliwości nowego komputera, przepraszam za piżamę i brak makijażu:))



Najpopularniejsze imiona nadane w 2011 roku (na podstawie danych z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych):

4. Julia 6332
5. Wiktoria 6092
6. Amelia 5497
7. Aleksandra 5364
8. Oliwia 5195
9. Natalia 5066
10 .Zofia 3914
11. Martyna 3641
12. Anna 3336
13. Alicja 3294
14. Emilia 3151
15. Hanna 3070
16. Nikola 3031
17. Marta 2576
18. Gabriela 2442
19. Milena 2072
20. Nadia 2021
4. Kacper 6514
5. Michał 5467
6. Mateusz 5272
7. Bartosz 4966
8. Wojciech 4340
9. Adam 4101
10. Jan 4034
11. Piotr 4025
12. Wiktor 3783
13. Dawid 2993
14. Antoni 2870
15. Igor 2829
16. Mikołaj 2721
17. Karol 2536
18. Aleksander 2419
19. Marcel 1532
20. Kamil 1385

63 komentarze:

  1. O, a moich dwóch nie ma:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to taka moja mała tajemnica:-)
      Dobrego weekendu życzę!

      Usuń
  2. Mój Olek też w pierwszej 20...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie wszystkie Olki to fajne chłopaki:)))

      Usuń
  3. jak pracoałam w przedszkolu to było najwięcej Wiktorii, ale i tak najbardziej uwielbiałam Dobromira :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczne imię, a jakie miał zdrobnienia?

      Usuń
    2. wiesz, co wszyscy zawsze mówili do niego DOBROMIR łącznie z rodzicami.. a ja mówiłam jak inni nie słyszeli "Dobruś" widać było wtedy radość w jego dziecięcych zbyt poważnych oczach :)

      Usuń
    3. a tak BTW... ja też chce takie okularki kujonki :D

      Usuń
  4. No widzisz Kochana, a mój Antoni jeszcze 2 oczka wyzej...ech...ale to fajnie, że wracają polskie imiona (Emilka jak Antoni - na 14 miejscu:P). Za to moja Matylda nie trafia się zbyt często:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Antoni to piękne imię, ale też stało się ostatnio popularne:)

      Usuń
  5. MI od zawsze podobała się Lena - jeszcze bardzo, bardzo dawno temu. A teraz ;/ Daj spokój - co drugie dziecko to Lena :( I na pewno nie nazwę tak córeczki

    OdpowiedzUsuń
  6. W pełni Cię rozumiem :) Ja chciałam, żeby moja córka miała na imię Gabriela, a synek - Gabriel. W końcu to takie rzadkie imiona i bardzo mi się podobają. A kiedy zaszłam w ciążę, okazało się, że mnóstwo ludzi w tym czasie tak nazywa swoje dzieci :) Wkurzyłam się strasznie :P W końcu mam córcię Anastazję - ze względu na francuskie "r" mojego męża ;) A mąż miał takiego pecha, że wszystkie imiona, która typowałam dla córci, czyli Gabriela, Laura i Róża, mają w sobie "r" ;) Teraz przynajmniej się cieszę, że Anastazja to bardzo rzadkie imię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ francuskie R jest przeurocze! Miałam koleżankę, która tak pięknie przeklinała:)))

      Usuń
    2. Heh :P Mój mąż unika słów z "r" :) I bardzo cierpiał na myśl, że córka będzie miała "r" w imieniu :D Więc postanowiłam ulżyć mu w cierpieniach ;)

      Usuń
  7. ja w becikowym to masz wciąz same Leny i Nikole oraz Nikolasów i ewentualnie Mateuszy, trafił mi się też Brajan i William

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne efekty na zdjęciu :-) Komputer daje radę :-))
    Mnie bardzo podoba się skrót od imienia Mikołaj - Miki :-)) Po za tym Mikołaje są bardzo, ale do bardzo fajne :-)))
    Ja z kolei w swoim otoczeniu zauważam powrót do bardziej tradycyjnych imion tj. Jaś, Staś, Zosia, Basia :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staropolskie imiona są świetne i fajnie, że wracają Zośki, Tośki i Antośki:)

      Usuń
  9. Spoko, mój jest jeszcze wyżej w "statystyce"
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. oo moja Amela plasuje się na 6miejscu,nie ma tragedii :P z męskich Mikołaj i Leon mi się podobają dla ewentualnego drugiego dziecka.A jakby była druga córa to będzie Antośka której na liście brak - póki co oczywiście :)
    A zdjęcia fajne , zakręcone :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od niedawna mam w rodzinie Leosia i Gucia:)

      Usuń
  11. Aktualnie dziecka nie mam, ale imię które wybrałam dla dziewczynki jest bardzo oblegane jak widzę w zestawieniu :) (Maja). Całe szczęście z imieniem dla chłopca jest lepiej (Cezary) :) Jego w ogóle nie ma w tabeli :)
    Niezłe zdjęcie:D - pogodne:P
    Pozdrawiam Ciebie i Mikołajka :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też jestem poszkodowana... Już dawno temu wymyśliłam sobie "Maję", a teraz patrząc na zestawienie to aż strach tak nazywać dziecko ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może Maja niedługo się ludziom znudzi, a Ty powrócisz do tego pomysłu?

      Usuń
  13. o matko moja Lena na pierwszym??? jak wybieraliśmy to imię 3 lata temu to nieznałam żadnej Leny. Swoją drogą to śmieszne, bo gdyby Lena była chłopcem to miała być Szymonem. Czyżbym miała jakieś prorocze myśli? Za to Kingi nie widze i dobrze, para był Igor.
    ściski
    ps. gdybyś nie napisała że jestes w stroju nocnym to nawet bym sie nie zorientowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz Mamo, no normalnie wyprzedzasz wszelkie trendy:))) Pozdrawiam Cię!

      Usuń
  14. Czuje to samo...
    Coz, moj Mikolaj tez jedyny w swoim rodzaju :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, nie wiedziałam, że Zizi to Mikser:))) Chyba nie wspominałaś Jego imienia na blogu?

      Usuń
    2. Mikser od urodzenia :) My w sumie od poczatku wiedzielismy, ze to Mikolaj bedzie...pozniej, z miesiac przed porodem tata troche zaszalal i wymyslil Axla. Na szczescie Mikser wygral :)

      Usuń
    3. W sensie, że fanem Guns&Roses był?:)

      Usuń
    4. Dokladnie :) I wybij z glowy takiemu duzemu chlopcu imie jego idola z czasow mlodosci... bylo ciezko :)

      Usuń
  15. Mojego RAPHAELA RASZ to chyba nikt nie przebije, ale on Belg to sie nie liczy, choc RASZ to praprapraimie polskie.
    A ja dla odmiany na drugie imię mam, nawet w dowodzie osobistym- AURIKA.
    Twój Mikołajek jest jeden jedyny no i z taka mama-fiufiu nawet w pidżamie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Rafcio jest świetny. Nie wiedziałam, że Rasz to imię. Myślałam, że przydomek - ale jest fajne, takie dla dużego, męskiego faceta, podobnie jak Roch:)) Aurika - skąd pochodzi? Dziękuję za komplement:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Mama kochała książki- Aurika to bohaterka jednej z nich-niestety nie wiem jakiej.
      Rasz- znalazłam w wilkopedii- to imie z około 1525 roku z kronik Polskich-przedimie dla Radosława. Człoiewka wiecznie radosnego, niosacego szczęście

      Usuń
    2. AAAA dla pierwszej córki- Sophi CHarlote, dla drugiej córki Amelia, dla drugiego syna Michael.
      Wiecej dzieci nie planuje.

      Usuń
    3. Raszko radosny być musi przy takiej zwariowanej Mamuśce, to pewne:)) No Ty kochana tych imion sobie nazbieraj, bo mrozaki bankowo będą mnogie, hi,hi:))

      Usuń
  17. Pierworodny na 2 miejscu, ale maluchów nie ma i jak na razie nie poznałam żadnego Kajetana i Tymoteusza
    jak będzie córa, to będzie Stefania, ale ciiii bo jeszcze mąż o tym nie wie :P
    pozdrawiam ciepło
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, a mąż nie wie, że planujesz kolejnego maluszka, czy że Stefcia będzie??:)))

      Usuń
    2. że planuję, to wie, ale nie wie że Stefcia ;)
      tylko muszę znaleźć takiego co umi córki robić, bo mojemu same chłopy wychodzą :P

      Usuń
  18. He he, mnie też chodził po głowie Mikołaj, kiedy mąż zbojkotował Remigiusza (wymarzonego od liceum). W dodatku szwagierka nazwała tak... psa, więc specjalnie nie dyskutowałam. Z Mikołaja zrezygnowałam zaś, kiedy przyjaciółka dała tak na imię swojemu synkowi, ale ci powiem, że wciąż mam przekonanie, że wszystkie Mikołaje to fajne chłopaki. I to jest chyba najważniejsze.
    Tak swoją drogą to tych wyborów dokonywałam przez ciążą, a jak już byłam w ciąży, to od razu wiedziałam, że to będzie syn i jak mu dać na imię. Tak mnie jakoś "olśniło" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to Mamo muuusisz teraz zdradzić pochodzenie skrótu J.J. - koniecznie!!! Ja też byłam pewna, że noszę syna. Tak sobie wymarzyłam i koniec:) Gdyby trafił się potomek kolejny, też chcę syna! Z dziewczynami dogaduję się tylko na blogach:)))

      Usuń
    2. He he, z dziewczynami mam podobnie, bo umysł mój raczej męski. Na szczęście mam siostrę, która też taki stan pomyślunku ma, więc z nią jest ok. W ogóle lubię takie męsko myślące dziewczyny ;)
      A imię jego... Jonasz.

      Usuń
  19. A ja bym bardzo chciała dla dziewczynki- Agata, a dla chłopca Paweł :) Co do pierwszego imienia z moim T. jesteśmy zgodni, niestety co do drugiego wcale!
    Pozdrawiam,

    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam samych przystojnych Pawłów...

      Usuń
    2. mój mąż Paweł:)mogę się pochwalić cudny jest;)niestety imię dla córki przyszłościowo wybrał Julia jakieś 7 lat temu gdy dopiero się poznaliśmy ,Juli wokół się namnożyło ,a on nie chce zmienić zdania:/ ale cóż Ja dla chłopca wybrałam imię Karol po ukochanym dziadku ,co prawda też jest w pierwszej 20stce ,ale na 17 miejscu.Póki co na razie dzieci nie mamy więc może jeszcze spadnie popularność tych imion. pozdrawiam Karolina

      Usuń
  20. Tak to wlansie z tymi imionami jest! Mikolaj faktycznie piekne imie...
    My musielismy wybrac dla naszego syna imie, ktore bedzie pasowalo zarowno w Polsce jak i w Niemczech- stad tez Jan.
    A dla dziewczynki marzy mi sie imie Helena;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne imiona, zwłaszcza imię Jan jest takie.... godne:) I ma tyle fajnych zdrobnień.

      Usuń
  21. Mikołaj mial szanse byc unikalnym imieniem 40 lat temu:) Mojej tesciowej to sie udało:) Moj mąz byl zawsze jedyny. teraz w pokoleniu naszego syna spotyka swoich imennikow - Mikołajów. Uwielbiam to imie. Wlasnie teraz słysze jak Moj Mikołaj czyta naszemu Maksowi Przygody Mikołajka....Maks tez miał byc jedyny a teraz ...:)pozdrawiam asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak zdrabniasz imię swojego męża? Maksymilian to mój chrześniach - wspaniały chłopak:) Ale Maksiów nie znam zbyt wielu.

      Usuń
    2. Nie lubię zdrabniac. Podoba mi sie pełne brzmienie imienia Mikołaj. Jest to imię bardzo meskie ale zarazem ciepłe. Czasami uzywam zdrobnienia MIKI... Lubię w ogole pełne brzmienia imion. Nie przepadam za zdrobnieniani. Może dlatego, ze zawsze miałam klopot ze swoim imieniem Joanna.
      Ja uwielbiam rosyjskie imiona (z racji zawodu a nie mody) ale ostatnio stały sie zbyt popularne - Borys Wiktor.Mąż zadnej wersji nie akceptował. Dlatego nasz syn ma na imie Maks (była tez opcja Mikołaja - w koncu imię Carów).Ja chciałam Dymitr lub Ivan. Piękne tez brzmią takie imiona jak Nadia Tatiana Tamara i Lara (od Larysy z doktora Żywago ). Miłego weekendu:)

      Usuń
  22. Oooo moja Zosia jest na 10tym miejscu, ale to nic, imię ma po mojej babci i nie o modę tu chodziło. Zauważyłam że ostatnio prawie nikt nie nadaje dziewczynkom na imię Małgorzata, a jak byłam mała to pamiętam, że pełno było Małgosiek ;)
    NIe mogę się doczekać aż Zosia podrośnie na tyle, że razem będziemy zaczytywać się w przygodach Mikołajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Nie ma też np. zbyt wielu Kasiek.

      Usuń
  23. No i masz babo placek...moja na pierwszym miejscu (chociaż w 2009 mogła to być inna pozycja).
    Wybieraliśmy imię dla córki wtedy rzadkie,Lenę znałam jedną,śp.starszą Panią,przyjaciółkę mojej babci,cudowna osoba...stąd imię,ech gdybym wtedy wiedziała ile dziewczynek będzie tak miało na imię...Chłopiec jakby był,to byłby Maksymilian,a tego nie ma w pierwszej dwudziestce,nosz popadam ze skrajności w skrajność ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja mam Wiktorie, której to imię uplasowało się na 5 pozycji. Gdybym jednak miała syna pewnie nadałabym mu imię Jakub albo Filip, a najprędzej Filip Jakub XXX :) Apropo w przedszkolu w grupie mojej złośnicy jest ...6 Wiktorii... więc żeby sobie poradzić to dzieciaki walą do nich po nazwisku heh :) Ps. Zdjęcia fajne a te serca jak aureola wyglądają troche ;> :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja również uwielbiam 'Przygody Mikołajka' świetne książki :) Mikołaj - bardzo ładne imię , z męskich podoba mi się jeszcze Antoś i Ignaś :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Nadając imię córce nie byłam świadoma, że co druga dziewczynka w piaskownicy będzie miała tak samo na imię jak ona:/ Ale co tam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Mikołajek to rzeczywiście debeściarska książka,może gdyby miała chłopca to ....Ale mam dwie dziewczynki Mariannę zwaną Manią i Liliannę,zwaną Lalanną lub Liluchą w zależności od panujących nastrojów :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ:))